Servicii Clienti

Daca nu gasesti informatia dorita foloseste formularul de contact prin click aici

 
 

 

 

 

Transport si livrare

Pentru produsele aflate in stoc comenzile se livreaza in maxim 48 ore dupa confirmarea telefonica a comenzii (exceptie sambata si duminica si zilele de sarbatori legale). Acest interval de timp nu este garantat si pot exista situatii in care comanda va ajunge la dvs dupa 48 ore. Nu garantam un timp minim de livrare, acest lucru depinde exclusiv de curier.

Pentru produsele care nu se afla in stoc sau pentru situatiile in care un produs apare disponibil spre comanda pe site dar nu este disponibil in stocul fizic al magazinului livrarea poate dura pana la 2 saptamani. Vi se va trimite o instiintare in acest sens pe email sau veti fi contactat telefonic.

Comenzile se livreaza prin curier. Livrarea se va efectua la adresa specificata de dvs in formularul de comanda, agentii firmelor de curierat vor livra produsele la dvs. acasa

Costul Transportului:

GRATUIT pentru toate comenzile cu o valoare totala de minim 199 Lei. Livrarea se face prin curier rapid la adresa indicata de dvs, indiferent de localitate

1099 Lei pentru comenzile achitate online cu cardul sau prin ordin de plata(OP). Livrarea se face prin curier rapid la nivel national.

1499 Lei pentru expedierile trimise prin curier la nivel national. Costul este afisat in procesul de comanda online in sectiunea "3 Sumar comanda".

Pentru plata la livrare, cand primiti coletul (sistem ramburs), costul rambursului este inclus in costul expeditiei.

Valoarea totala de plata (produse + transport) va fi afisata automat inainte de trimiterea comenzii.  

 

 

Termeni si conditii campanii promotionale

Organizatorul campaniei

Organizatorul Campaniei Promotionale "Promotii de toamna" este DigitalMedia Systems Srl, societate cu personalitate juridica romana, cu sediul in Cumpana, jud. Constanta, Str. Marco Polo, Nr. 16, Ofciul Registrului Comertului: J13/1001/2012 Cod Unic: 30172636.

Perioada de desfasurare a campaniei

Campania "Promotii de toamna" este valabila in perioada 01.10.2017 - 15.10.2017

Dreptul de participare

Campania este adresata tuturor persoanelor fizice sau juridice care achizitioneaza in perioada Campaniei ceasuri sau accesorii, din magazinul online swisstime.ro.

Beneficii acordate

In cadrul acestei campanii organizatorul ofera clientilor o reducere din pretul initial cuprinsa intre 14 si 76 procente.

Mecanismul campaniei

Pentru a benefia de aceasta Campanie, clientul trebuie sa achizitioneze din platforma web la adresa de Internet swisstime.ro unul sau mai multe produse inscrise in aceasta campanie. Reducerea se aplica direct in Cosul de cumparaturi.


Termeni si conditii

Aspecte generale

Va rugam sa cititi cu atentie Termenii si Conditiile de utilizare ale acestui website prezentate mai jos.

Accesul/vizitarea acestui website de catre dumneavoastra se supune Termenilor si Conditiilor de utilizare, implicand acceptul explicit al dumneavoastra si fara obiectiuni, cu privire la acestia si reprezinta intreaga intelegere (contractul valabil incheiat) dintre parti.
swisstime.ro, denumita generic in cele ce urmeaza “swisstime.ro"/"Autor" , in calitate de autor/proprietar/administrator al website-ului swisstime.ro isi rezerva dreptul de a schimba si actualiza in orice moment continutul acestui website, precum si Politica de Confidentialitate si Termenii de utilizare, fara nici un fel de notificare prealabila. De aceea, va rugam sa vizitati periodic aceasta sectiune pentru a verifica Termenii si Conditiile pe care ati agreat sa le respectati.
In considerarea unei cat mai bune si uniforme interpretari a Termenilor si Conditiilor de utilizare a site-ului, precum si a drepturilor si obligatiilor care decurg din acceptarea acestora, urmatorii termeni vor fi interpretati dupa cum urmeaza:

Partener: persoana juridica, titular al produselor/seviciilor publicate pe site-ul swisstime.ro.
Cumparator/Utilizator: orice persoana fizica care lanseaza o comanda pe site. Plasarea comenzii si accesul la continutul site-ului este conditionata de crearea si utilizarea unui cont.
Promotia: reprezinta produsul sau serviciul (pachetul de servicii) cu un pret promotional vandut prin intermediul site-ului, in limita stocului.
Voucher: reprezinta reducerea oferita Utilizatorului, evidentiata printr-un document justificativ electronic sau/si in forma fizica, care contine codul promotional de verificare si termenii promotiei sau confirmarea de catre utilizator a datelor de livrare in cazul promovarii produselor cu livrare la domiciliu.
Accesul la promotii si achizitionarea de produse: este permis oricarui Utilizator care poseda sau isi creeaza un Cont pe site-ul swisstime.ro

swisstime.ro isi rezerva dreptul de a limita accesul la serviciile sale si de a sterge contul oricarui Utilizator, in cazul justificat in care considera ca accesul pe site si existenta contului ar putea prejudicia in vreun fel societatea.

Anularea comenzii:
Pentru orice achizitie de pe swisstime.ro dispuneti de un termen de 14 de zile in care puteti solicita anularea si returnarea banilor.
Aceasta politica de returnare nu se aplica promotiilor incheiate.


* In maxim 14 zile calendaristice din momentul achizitiei puteti solicita returnarea sumei achitate si anularea voucherului indiferent de motivul cererii de returnare.Solicitarea o puteti comunica in scris la adresa: contact@swisstime.ro
* swisstime.ro isi rezerva dreptul de a investiga orice cerere de returnare si de a nu da curs cererilor de returnare frauduloase sau abuzive care se produc dupa consumarea/prestarea/achizitionarea bunului sau serviciului.
Costul transportului produselor revine in responsabilitatea Utilizatorului/Cumparatorului.
Drepturi de autor
swisstime.ro este autorul Site-ului si beneficiaza de toate drepturile legale recunoscute autorilor, conform legislatiei romane si internationale. In lipsa altor precizari, toate materialele, incluzand imagini, ilustratii, design-uri, icoane, fotografii, clipuri audio/video, samd sunt proprietatea swisstime.ro.
Continutul site-ului (texte, descrieri ale produselor si serviciilor, caracteristici tehnice, imagini, simboluri) este detinut in totalitate de catre swisstime.ro.
Daca descarcati software din acest site, inclusiv fisiere si imagini continute sau generate de software, si datele adiacente (denumite in continuare "Software") sunt considerate ca fiind sub licenta swisstime.ro, denumita in continuare "Autor". Autorul nu transfera nici titlul si nici drepturile de proprietate intelectuala asupra Software-ului. Autorul detine titlul deplin si complet asupra Software precum si toate drepturile de proprietate intelectuala ce decurg din acestea. Nu aveti permisiunea sa comercializati, redistribuiti sau reproduce Software, nici sa il decompilati, sa ii modificati structura, sa dezasamblati Software-ul intr-o forma perceptibila. Toate marcile si logourile sunt detinute de Autor si nu aveti permisiunea sa le copiati sau utilizati in nici un mod.

Conditii de utilizare. Garantii.
Site-ul este furnizat de catre Autor pe o baza "asa cum este" si "atat cat este disponibil". Autorul nu garanteaza ca Site-ul, serverele pe care este gazduit, sau e-mailurile trimise de la swisstime.ro sunt fara virusi sau alte componente informatice cu caracter potential daunator. Utilizatorul foloseste Site-ul pe riscul propriu, swisstime.ro fiind liber de orice raspundere pentru eventualele daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea sau accesarea/vizitarea site-ului sau ca urmare a utilizarii informatiilor de pe site. Informatiile publicate corespund realitatii la momentul inscrierii lor pe site sau al actualizarii diverselor pagini ale site-ului.

Securitate
Daca utilizati Site-ul sunteti raspunzator pentru asigurarea confidentialitatii datelor privitoare la contul dumneavoastra de acces, cum ar fi numele de utilizator si parola si sunteti de acord sa va asumati intreaga responsabilitate pentru activitatile/actiunile desfasurate pe Site cu contul si parola dumneavoastra. In cazul in care suspectati ca, din diverse motive imputabile sau nu dumneavoastra, confidentialitatea acestor date de acces a fost compromisa, veti notifica imediat swisstime.ro pentru a bloca accesul la cont si a va genera cat mai rapid un nou set.

Efectuarea de operatiuni neautorizate asupra acestui site si tentativa de efectuare a acestora, incluzand fara a se limita la: utilizarea abuziva, utilizarea frauduloasa, accesul neautorizat, modificarea, copierea de informatii in vederea comercializarii lor, blocarea accesului, samd, vor fi pedepsite conform legii.

Informatii pentru vizitatori
Serviciile swisstime.ro sunt destinate oricaror persoane fizice sau juridice in conditiile si limitele prezentate pe aceasta pagina (“Termeni si conditii”). Utilizarea SITE-ULUI se poate face doar de catre persoane fizice majore care au varsta legala de minimum 18 ani. Minorii cu varsta cuprinsa intre 16 si 18 ani neimpliniti, pot utiliza acest SITE doar daca au acordul parintilor sau al tutorelui legal si doar daca acestia sunt de acord cu Termenii si conditiile acestui SITE. Minorii in varsta de pana la 16 ani nu au dreptul sa foloseasca acest site.

Ca utilizator intelegeti si sunteti de acord cu urmatoarele responsabilitati:
* sa furnizati date adevarate, exacte si complete despre dumneavoastra, asa cum este cerut de formularul de inregistrare atunci cand este cazul;
* sa mentineti si innoiti, atunci cand situatia cere, datele de inregistrare pentru a fi adevarate, exacte si complete.
Totodata va asumati obligativitatea de a nu face urmatoarele:
- sa publicati materiale care contin virusi sau alte programe cu intentia de a distruge acest sistem cat si orice alt sistem sau informatie;
- sa publicati material cu drept de autor, daca nu sunteti autorul sau daca nu aveti permisiunea autorului de a publica materialul respectiv;
- sa publicati materiale obscene, defaimatoare, de amenintare sau rauvoitoare fata de un alt utilizator, persoana fizica sau juridica, materiale ori informatii prohibite de prevederile legale in vigoare;
- sa publicati o imagine sau o afirmatie care contravine normelor legale in vigoare incidente.
Accesand formularul de inregistrare prin care va transmiteti datele dumneavoastre personale in vederea participarii la diverse actiuni (de informare, promotionale, publicitare, de divertisment etc) organizate de catre Autor declarati ca sunteti de acord cu urmatoarele:
1. ca datele personale solicitate sa fie colectate, stocate si prelucrate de catre swisstime.ro;
2. datele personale sa fie utilizate pe perioada nedeterminata, precum si in vederea unor contactari ulterioare;
3. sa primiti din partea swisstime.ro diverse materiale publicitare, de informare, propuneri si invitatii de participare la diverse activitati, precum si diverse obiecte, produse si/sau mostre de produse, serviciul de tip newsletter (primeste noutati prin email), iar modalitatea de dezabonare este extrem de facila si prezenta la sfarsitul fiecarui email primit prin acest serviciu. Toate operatiunile sunt conforme cu legea 365/2002, cu modificarile aduse prin legea 121/2006
Communicate

Utilizatorii Site-ului pot trimite comentarii, note, sugestii, idei sau observatii cu privire la continutul si structura Site-ului, respectiv pot adresa intrebari atata timp cat continutul acestora nu este ilegal, obscen, amenintator, defaimator, care sa afecteze viata privata, drepturile de proprietate intelectuala, ale swisstime.ro sau ale unor terte parti, si care nu contin virusi, deruleaza campanii politice/electorale, solicitari comerciale, scrisori in lant, mailinguri de masa, sau orice alta forma de spam. Nu puteti folosi o adresa de e-mail falsa sau sa impersonati o alta persoana sau entitate. swisstime.ro isi rezerva dreptul, dar nu si obligatia, de a indeparta sau edita o astfel de informatie transmisa.

Politica de confidentialitate
swisstime.ro respecta si incearca sa protejeze dreptul la intimitate si viata privata a utilizatorilor site-ului sau. In acest sens, colectarea si prelucrarea datelor cu caracter personal ale fiecarei persoane fizice care viziteaza acest site este facuta in conformitate cu legea nr. 677/2001 privind protectia datelor cu caracter personal. De aceea depunem intregul efort necesar pentru a ne asigura ca informatiile pe care dumneavoastra le introduceti in baza noastra de date sunt folosite numai in scopurile pe care dumneavoastra le aveti in vedere.
Aceasta politica defineste informatiile pe care swisstime.ro le poate colecta si modul in care aceste informatii pot fi procesate. Acest document va ofera si instructiuni in cazul in care nu doriti ca datele dumneavoastra cu caracter personal sa fie colectate sau diseminate atunci cind vizitati site-urile swisstime.ro

Nota de informare privind protectia datelor cu caracter personal
Conform cerintelor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice swisstime.ro are obligatia de a administra in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizati despre dumneavoastra. Scopul colectarii datelor este de a asigura utilizatorilor serviciilor oferite pe site-ul nostru informatii si servicii de cea mai buna calitate, precum si servicii de marketing, reclama si publicitate.
Datele pe care le prelucram sunt doar cele oferite de dvs. Eventualul refuz al dvs. de a ne oferi datele solicitate determina imposibilitatea noastra de a va oferi serviciile solicitate. Informatiile inregistrate sunt destinate utilizarii de catre swisstime.ro si sunt comunicate numai urmatorilor destinatari: societati bancare, autoritatile publice, numai in cazul in care acestea o cer pentru derularea unui act administrativ sau de justitie.

Conform Legii nr. 677/2001, beneficiati de dreptul la informare (art.12), dreptul de acces la date (art.13), dreptul de interventie asupra datelor (art.14) si dreptul de opozitie (art. 15) si dreptul de a va adresa justitiei. Totodata, aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata prin formularul de contact sau prin email la comenzi@eselect.ro. Daca unele din datele despre dumneavoastra sunt incorecte, va rugam sa ne informati cat mai curand posibil.
Eventuala inregistrare a dvs. pe site-urile gestionate de swisstime.ro presupune luarea la cunostinta a drepturilor mai sus mentionate si acordul ca datele personale sa fie folosite de catre swisstime.ro, in scopuri de marketing, publicitate si pentru a va putea livra comenziile efectuate pe site.

Informatii generale colectate
swisstime.ro va colecta informatii sau date care permite identificarea, persoanelor fizice (de exemplu: nume, adresa, numar de telefon, adresa de posta electronica - "Date Personale"). Aceasta este necesara si pentru a avea posibilitatea de a va livra produsele comandate. Daca nu doriti ca datele dumneavoastra sa fie colectate, va rugam sa nu ni le furnizati. Daca doriti ca datele dumneavoastra personale sa fie scoase din baza de date, ne puteti indica oricand acest lucru, prin contactarea noastra prin email la adresa comenzi@eselect.ro. Daca doriti sa va actualizati datele personale acestea se pot face din contul dvs.
Atunci cind ne trimiteti datele cu caracter personal, swisstime.ro le poate utiliza in urmatoarele scopuri declarate, daca nu se specifica in alt fel: stocarea si procesarea acelor informatii care ne permit o intelegere mai profunda a nevoilor consumatorilor sau modul in care Compania poate imbunatati calitatea produselor sau serviciilor oferite;

Dezvaluirea si transmiterea informatiilor cu caracter personal
swisstime.ro nu va transmite (prin vanzare sau inchiriere) catre terte parti informatiile dvs. cu caracter personal.

Putem transmite informatii cu caracter personal autoritatilor sau institutiilor publice conform prevederilor legale sau bunei-credinte daca:
a.) e prevazut intr-o dispozitie legala;
b.) protejeaza drepturile companiei swisstime.ro;
c.) previne o infractiune sau protejeaza siguranta nationala;
d.) protejeaza siguranta individului sau siguranta publica;
e.) aceste informatii sunt necesare in vederea rezolvarii diferitelor situatii.

- in cazul in care activitatile dvs. contravin termenilor si conditiilor statuate de swisstime.ro, sau a instructiunilor pentru utilizarea anumitor produse si servicii;

Informatii suplimentare care se colecteaza automat
In anumite situatii, swisstime.ro poate colecta in mod automat (deci nu prin inregistrare voluntara) informatii cu caracter tehnic si nu datele de identificare ale utilizatorului, in momentul accesarii unui site al swisstime.ro. Acest tip de informatie tehnica poate fi, dar nu se reduce la: tipul de browser Internet folosit, sistemul de operare al computerului personal folosite de utilizator sau denumirea domeniului sau a gazdei domeniului din care utilizatorul s-a conectat la site-urile swisstime.ro

Informatii stocate automat de computerul dumneavoastra
Cookies
Un cookie este o informatie pusa pe calculatorul unui utilizator care identifica informatii despre acel user. swisstime.ro alaturi de partenerii sai (de exemplu, Google, AdWords) foloseste cookie-uri pentru a va oferi o navigare cat mai fluida pe site si pentru a urmari / memora preferintele vizitatorilor, cu scop statistic, pentru a informa, a optimiza si a difuza anunturi /reclame in functie de vizitele anterioare efectuate de un utilizator pe site.
Utilizatorii au optiunea de a seta browserul astfel incat sa respinga cookies, click aici pentru dezactivarea acestora. Dar atentie, dezactivarea de cookies va avea un impact negativ asupra navigarii pe site-ul nostru, de ex. nu veti putea vizualiza anumite imagini / accesa anumite optiuni/facillitati.

Publicitate
swisstime.ro difuzeaza anunturi grafice, care apar ca imagini, animatie sau video, anunturi text, care apar sub forma de link-uri text prin intermediul unei companii externe, ce permite afisarea reclamelor pe site. Aceste reclame ar putea folosi informatii (care nu includ numele, adresa, emailul sau numarul de telefon) despre vizitele utilizatorilor pe swisstime.ro si pe alte site-uri, pentru a oferi reclame despre promotii / locuri / bunuri si servicii din aria de interes a acestora.
swisstime.ro, precum Google si platforma de difuzare a reclamelor AdOcean, folosesc astfel de cookie-uri pentru filtrarea informatiei afisate, in functie de vizitele anterioare realizate pe swisstime.ro sau pe alte site-uri. Pentru mai multe informatii vizitati urmatorul link Politica reclamelor Google.
Feedback
swisstime.ro ofera posibilitatea utilizatorilor site-urilor sale de a trimite comentarii, intrebari si sugestii. Orice informatie care este trimisa prin intermediul formularelor de contact va fi folosita tinand cont de dreptul la confidentialitate si la imagine al persoanelor.

Modificari ale politicii de confidentialitate
Daca consideram ca este necesara o schimbare a regulilor de confidentialitate, vom publica respectivele modificari in aceasta pagina pentru a va informa cu privire la tipurile de informatii Legislatie

 

 

 

 

Politica de retur

NU trimiteti produse de retur decat dupa ce ati completat formularul de returnare aflat la adresa swisstime.ro/retur  sau click AICI !!!

Produsele care nu au alocat un numar de retur(disponibil doar dupa completarea formularului de retur) nu vor fi primite.
Coletele cu plata la destinatar sau cele cu Ramburs nu vor fi primite fara nicio exceptie.

Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zille de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative:

Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Returul produselor este acceptat doar pentru persoanele fizice ce au achizitionat produse de la swisstime.ro. Pentru a beneficia de returul produselor in 14 zile, trebuie completat formularul de retur, cel tarziu in a 14-a zi calendaristica de la data ridicarii/primirii produsului. Formularele completate dupa 14 zile nu sunt luate in considerare.  Termenul de 14 zile se se refera la perioada de timp scursa intre momentul primirii produsului de catre client si completarea formularului de retur in care se solicita inlocuirea/rambursarea, rezolvarea situatiei respectiv luarea la cunostinta a solicitarii, comunicarea numarului de retur, procesarea, solutionarea si trimiterea unui produs inlocuitor/rambursarea poate dura mai mult decat perioada specificata, insa aceasta nu se adauga la perioada maxima initiala de 14 zile, solicitarea clientului se incadreaza in continuare in perioada de retur.

Returul produselor se poate face prin curier, dar nu inainte de a completa formularul de retur si a primi acceptul din partea noastra.

După ce vom primi returul expediat de dumneavoastră la depozitul nostru, vă vom trimite o notificare privind returul printr-un e-mail care confirmă recepționarea coletului.

Dacă returnați vreun articol, contravaloarea acestuia vă va fi restituită prin metoda de plată utilizată inițial de dumneavoastră, cu excepția taxei de transport pentru retur. Cumpărăturile achitate cu cardul vor fi, în majoritatea cazurilor, rambursate către cardul dumneavoastră, iar pentru rambursarea celor achitate prin metoda Numerar la livrare trebuie să ne comunicați coordonatele dumneavoastră bancare (cod IBAN).

Pentru a adăuga datele bancare chiar dumneavoastră in formularul de retur completati numarul de cont IBAN in care doriti rambursarea. In caz ca nu ati completat numarul de cont acesta va fi solicitat in scris intr-un email sau telefonic dupa primirea returului expediat de dumneavoastră la depozitul nostru.

Costurile de transport NU sunt suportate de catre swisstime.ro.

Returnarea banilor se face in termen de maximum 14 zile din momentul in care am receptionat produsul in service si ati furnizat codul IBAN in care se va rambursa contravaloarea produselor .

Pentru comenzile platite online cu card bancar suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de maxim 14 zile de la acceptarea returului.

In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate.
Va rugam ca in momentul expedierii coletul sa contina urmatoarele documente/date:

1. Numele pe care s-a facut comanda.
2. Numarul comenzii
3. Numarul de retur (numarul comunicat pe mail in momentul completarii formularului de retur). Pentru coletele trimise prin Curier va rugam sa completati pe scrisoarea de transport (AWB) numarul de retur .

Nu se pot returna produse aflate in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:

a. Produsul a fost adus pe "comanda speciala" (COMANDA SPECIALA este definita ca fiind lista de produse comandata de catre Beneficiar si care nu se afla in stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. Furnizorul il va informa pe Beneficiar daca oricare dintre produsele comandate constituie Comanda Speciala.)
b. Produsul nu mai are ambalajul original complet in care a fost livrat.
c. Etichetele de identificare sunt deteriorate sau lipsesc

Retur DOA : In eventualitatea in care produsul achizitionat este nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, cu conditia notificarii in SCRIS (nu telefonic) la adresa contact@swisstime.ro a SC DigitalMedia Systems SRL in termen de 48 de ore de la primirea produsului. Notificarea scrisa trimisa la contact@swisstime.ro trebuie insotita de dovezi ale constatarii defectului respectiv poze, filme video, etc. Termenul de 48 ore se refera la perioada de timp scursa intre momentul constatarii defectului de catre client si trimiterea emailului in care se solicita inlocuirea, rezolvarea situatiei respectiv luarea la cunostinta a solicitarii, procesarea, solutionarea si trimiterea unui produs inlocuitor poate dura mai mult decat perioada specificata insa aceasta nu se adauga la perioada maxima initiala de 48 ore, solicitarea clientului se incadreaza in continuare in perioada de retur.

Nu se accepta returul produselor pentru accesorii lipsa sau pentru alte motive care sunt prezentate in starea produsului. Pentru aceasta categorie de produse contravaloarea se returneaza doar in urmatoarele conditii:
- produsul se defecteaza in perioada de garantie prevazuta;
- defectul nu poate fi remediat intr-un interval de 15 zile lucratoare;
- produsul defect nu poate fi inlocuit cu un produs similar."

De retinut:
In cazurile in care produsele returnate prezinta ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, ne rezervam dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.

De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).
Nu vor fi receptionate coletele care nu au trecut numarul de retur pe scrisoarea de transport (AWB).

 

 

 

 

Cum comand online

Acceseaza filmul video pentru a vedea cum se efectueaza comanda Online.

 Pentru informatii suplimentare legate de procedeul de comanda va rugam vizitati sectiunea Ajutor din partea de sus a site-ului sau prin click aici

 

 

 

Metode de plata

Selectati una din metodele de plata disponibile pentru comenzile plasate online:

1. Numerar la livrare. Folosind aceasta metoda veti plati curierului in numerar in sistem ramburs cand vi se livreaza coletul. Curierul va emite chitanta pentru suma achitata.

2. Online cu card bancar prin intermediul platformei PlatiOnline.ro

Pentru a plati online cu cardul, in procesul de comanda selectati optiunea de plata “Online cu card bancar”. Platile sunt procesate prin intermediul platformei PlatiOnline.ro. Sistemul de plata este securizat la cele mai inalte standarde, inclusiv 3D Secure. 

Pentru plata cu cardul, tranzactia va aparea pe extrasul de cont cu numele "swisstime.ro"

Pentru plata cu cardul nu este necesara confirmarea telefonica a comenzii. Dupa plata aprobata produsul se va trimite direct catre adresa indicata in comanda.

3. Ordin de plata OP sau transfer bancar inclusiv prin internet banking dupa plasarea comenzii.

Se va achita suma Totala de plata inclusiv transportul in urmatorul cont:

Cont IBAN: RO75RZBR0000060015550859 deschis la Raiffeisen Bank, Agentia Constanta, pe numele: DigitalMedia Systems SRL, Cod identificare beneficiar: 30172636

Mentionati la detaliile tranzactiei: #Numarul Comenzii  

Comanda va fi procesata dupa confirmarea primirii banilor in cont. Pentru urgentarea livrarii va rugam sa ne trimiteti copia OP-ului pe adresa de email: comenzi@swisstime.ro

4. Plata in EUR prin Card Bancar (Maestro / VISA / MasterCard / Discover / AmericanExpress)  folosind serviciul international de plati PayPal

Inainte de redirectionarea pentru plata catre site-ul Paypal se va face conversia totalului de plata din RON in EUR

 

 

 

 

Procesare comenzi

Programul de procesare a comenzilor online este:

Luni - Vineri intre orele 08:00 - 20:00

Procesarea comenzilor se va face in ordinea inregistrarii lor in sistem, intervalul maxim de timp necesar procesarii unei comenzi fiind intre 24 - 48 ore. Dupa procesarea comenzii vei fi contactat telefonic sau prin e-mail pentru a stabili detaliile de livrare.

Plasarea unei comenzi online valide nu garanteaza clientului rezervarea si/sau livrarea produsului comandat. Confirmarea stocului si rezervarea produsului in vederea onorarii comenzii se face de catre operatorii nostri prin telefon sau prin e-mail.

Livrarea produselor se face in functie de stocul produselor in momentul plasarii comenzii, iar termenul de livrare este de 24 - 48 ore.

Anularea comenzilor online se face numai prin e-mail trimis pe adresa contact@swisstime.ro sau SMS la 0767045450 in maxim 24 de ore de la plasarea comenzii.

Pentru sugestii, sesizari sau reclamatii, scrie-ne pe adresa reclamatii@swisstime.ro

Status comenzi

In Contul meu, poti vizualiza toate comenzile plasate pe magazinul virtual swisstime.ro, precum si statusul acestora la un anumit moment dat. Pentru a revedea detaliile comenzii, acceseaza link-ul reprezentand numarul comenzii din dreptul fiecarei inregistrari.

Prin ce statusuri trece o comanda pana la livrarea acesteia?

In curs de desfasurare - comanda inregistrata cu succes, urmeaza a fi procesata de catre un reprezentant de vanzari.

Anulata - comanda anulata la cererea cumparatorului.

Amanare - comanda amanata la cererea cumparatorului.

Confirmata - comanda prelucrata si acceptata de catre reprezentantul de vanzari; urmeaza procedura de livrare la adresa specificata de catre cumparator.

Confirmata telefonic - comanda prelucrata si acceptata de catre reprezentantul de vanzari; urmeaza procedura de livrare la adresa specificata de catre cumparator.

In procesare - comanda in curs de livrare la adresa specificata de catre cumparator.

Finalizata - factura finala emisa. Comanda este livrata sau in curs de livrare la adresa specificata de catre cumparator.

Pentru propuneri, sesizari sau reclamatii, scrie-ne pe adresa de e-mail reclamatii@swisstime.ro.

 

 

 

 

 

Contul meu

In cont veti avea un istoric al comenzilor, veti putea vedea statusul fiecarei comenzi, veti putea salva adrese de facturare/livrare, veti putea adauga produse in lista de Dorinte, pe care ulterior le puteti cumpara direct, va veti putea abona la notificari privind produsele care nu sunt in stoc, urmand sa fiti anuntat pe email cand acestea revin in stoc, puteti downloda factura electronica. Pentru a intra in cont apasa aici

 

 

 

 

Garantie si service

ATENTIE! Solicitarile de servisare ale produselor se trimit doar in SCRIS la contact@swisstime.ro. Includeti in solicitarea de service cat mai multe informatii legate de defectul semnalat cat si poze unde este posibil.  Includeti datele complete ale comenzii dvs respectiv Nr-ul comenzii, adresa de email folosita pentru comanda, Nume, produs achizitionat, etc. 

Toate produsele comercializate de catre site-ul nostru, beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Produsele sunt noi si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte.

In cazul produselor vandute si livrate de swisstime.ro, certificatele de garantie fie sunt emise direct de producator, in cazul in care acesta are o retea de service nationala, fie sunt emise de catre swisstime.ro.

 

1. Garantie pe o perioada de 24 luni

Produsele achizitionate beneficiaza de o garantie de 24 luni, termenul de garantie calculandu-se de la data facturarii fiecarui produs in parte, sub aceste conditii de garantie. Garantia acopera defectele materialelor si cele de productie. Aducerea la conformitate a produsului se va face in primul rand prin repararea produsului, in termen de maxim 15 zile calendaristice de la receptia in service, in conformitate cu legislatia in vigoare. In timpul perioadei de garantie sunt acoperite numai mecanismul, limbile ceasului si cadranul. Nu este garantata inlocuirea ceasului defect cu acelasi model, dar in acest caz vi se va oferi un model similar, de aceeasi valoare. Timpul de nefunctionare prelungeste in mod corespunzator termenul de garantie si curge din momentul inregistrarii in unitatea de service pana la notificarea de solutionare a defectului reclamat catre beneficiar.

2. Nu se ofera garantie pentru defectiunile aparute ca urmare a:

- nerespectarii conditiilor de transport, pastrare, punere in functiune, exploatare si intretinere; 

- manipularii defectuoase, a lovirii produselor, a producerii accidentelor, socurilor electrice, mecanice, termice, a existentei unui grad ridicat de impuritati, a patrunderii de lichide in produse, a expunerii la foc, ventilatiei necorespunzatoare, expunerii excesive la umezeala, solicitarii anormale (neconform cu instructiunile din manualul de utilizare) sau exploatarii defectuoase;

- greselilor de fixare si setare ale produselor fara respectarea instructiunilor pentru fiecare produs in parte.

- interventii asupra produselor, indiferent de natura lor, de catre personal neautorizat in scris de furnizor, schimbarea sau folosirea de alte componente care nu au fost livrate odata cu produsul.

- deteriorarii rezultate dintr-o folosinta necorespunzatoare, neglijenta, accidente sau uzura normala.

Acumulatorii (baterii reincarcabile) beneficiaza de 6 luni garantie de la data achizitiei, cu exceptia situatiilor in care se precizeaza altfel.
Bateriile de unica folosinta (care nu se pot reincarca), geamul(sticla), bratara sau cureaua nu beneficiaza de garantie.

Deteriorarile cauzate de apa, in afara cazului in care este rezistent la apa, iar presiunea pana la care acesta rezista este trecuta pe spatele ceasului si acesta nu a fost supus la o presiune mai mare. Garantia este limitata in cazul unui asemenea defect in cazul in care pe spatele ceasului nu este inscriptionata o presiune exacta pana la care acesta rezista si nu se poate verifica daca ceasul a fost expus la o presiune mai mare. Sfatul nostru este sa nu expuneti ceasul la apa pentru a nu avea probleme. Limitati-va la expunerea normala la umiditate si apa: ploaie, spalat pe maini fara ca apa sa atinga ceasul, etc. Rezistenta la apa a ceasului se refera la o folosire zilnica obisnuita. Nu expuneti ceasul la apa/umiditate: inot, dus, sporturi. Nu puneti ceasul in apa!!!. NU TESTATI rezistenta ceasului la apa pentru ca garantia nu va acoperi defectul rezultat.

OBLIGATIILE BENEFICIARULUI

- sa respecte instructiunile de utilizare ale echipamentelor/produselor, conform indicatiilor tehnice date de producator, vanzator, respectiv de executantul operatiilor de service

- sa pastrareze integritatea sigiliilor vanzatorului/producatorului, respectiv ale executantului operatiilor de service.

- sa pastrareze documentatia primita odata cu echipamentul/produsul, pe toata durata perioadei de garantie.

- sa comunice numarul facturii si al certificatului de garantie pentru a putea beneficia de garantie.

- sa trimita produsul in service insotit de toate accesoriile cu care s-a achizitionat si livrat;

ALTE INFORMATII IMPORTANTE

Produsele fara etichetele sau sigiliile de garantie intacte sau cu defecte cauzate de manipulare respectiv stocare defectuoasa, cum ar fi, dar fara a se limita la urmatoarele: crapaturi, sparturi, elemente torsionate, desprinse sau lipsa, urme de arsuri sau patrundere de lichide – vor fi refuzate la receptia in vederea acordarii garantiei.

Modificarile de configurare si utilizare incorecta a produselor exonereaza vanzatorul de orice raspundere.

Garantia furnizata nu afecteaza drepturile beneficiarului consumator prevazute prin legislatia aplicabila in vigoare privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora

3. Cerinte ale garantiei si alte tipuri de reparatii

Daca este necesara o reparatie a ceasului, care este acoperita de garantie, va rugam sa ne contactati in scris la adresa de email: contact@swisstime.ro. Pentru reparatiile neacoperite de garantie, service-ul poate efectua reparatia contra unei sume de bani, care variaza in functie de amploarea reparatiei. Inainte de a se efectua reparatia, in aceste conditii, vi se va cere acordul. Va recomandam sa asigurati coletul cu ceasul, inainte de a-l trimite, deoarece nu raspundem pentru pierderile sau daunele cauzate in timpul transportului.


Reclamațiile pot fi adresate in scris societații la adresa de email: reclamatii@swisstime.ro

Service-ul se realizeaza la sediul societatii sau la firmele partenere.

În cazul în care produsul necesita servisare/inlocuire cumparătorul se obligă să suporte contravaloarea costurilor de transport.

Pentru Garantie si Conditiile de Garantie vizitati swisstime.ro/garantie

 

      

 

 

Protectia Consumatorului

Ordonanţă nr. 130/2000

din 31/08/2000
Versiune actualizata la data de 27/12/2008

privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă@


 

 

    __________
    @Text actualizat la data de 27.12.2008 avându-se în vedere republicarea din Monitorul Oficial, Partea I, nr. 177 din 7 martie 2008. Actul include modificările din următoarele acte:
   - O.U.G. nr. 174/2008 publicată în MOF nr. 795 din 27/11/2008.

 

   CAPITOLUL I
  Dispoziţii generale

 

   Art. 1. - Prezenta ordonanţă reglementează condiţiile încheierii şi executării contractelor comerciale la distanţă între comercianţii care furnizează produse sau servicii şi consumatori.
   Art. 2. - (1) În sensul prezentei ordonanţe, următorii termeni se definesc astfel:
   a) contract la distanţă - contractul de furnizare de produse sau servicii încheiat între un comerciant şi un consumator, în cadrul unui sistem de vânzare organizat de către comerciant, care utilizează în mod exclusiv, înainte şi la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicaţie la distanţă;
   b) consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane constituite în asociaţii, care, în executarea contractelor care intră sub incidenţa prezentei ordonanţe, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;
   c) comerciant - orice persoană fizică sau juridică care, în executarea contractelor care intră sub incidenţa prezentei ordonanţe, acţionează în cadrul activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale, precum şi orice persoană care acţionează în acelaşi scop, în numele sau pe seama acesteia;
   d) tehnică de comunicaţie la distanţă - orice mijloc ce poate fi utilizat pentru încheierea unui contract între comerciant şi consumator şi care nu necesită prezenţa fizică simultană a celor două părţi;
   e) operator de comunicaţie - orice persoană fizică sau juridică a cărei activitate profesională constă în a pune la dispoziţie comerciantului una sau mai multe tehnici de comunicaţie la distanţă.
   (2) Tehnicile de comunicaţie la distanţă sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă.
   Art. 3. - (1) Înainte de încheierea contractului la distanţă comerciantul trebuie să informeze consumatorul în timp util, corect şi complet asupra următoarelor elemente:
   a) identitatea comerciantului şi, în cazul contractelor care prevăd plata anticipată, adresa şi modalităţile de contactare a acestuia, telefon/fax, e-mail şi codul unic de înregistrare;
   b) caracteristicile esenţiale ale produsului sau serviciului;
   c) preţul bunurilor sau tarifele serviciilor, cu toate taxele incluse;@
   d) cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
   e) modalităţile de plată, de livrare sau de prestare;
   f) dreptul de denunţare unilaterală a contractului, cu excepţia cazurilor prevăzute în prezenta ordonanţă;
   g) costul utilizării tehnicii de comunicaţie la distanţă, în cazul în care acesta este calculat altfel decât conform tarifului de bază;
   h) perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
   i) durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs sau serviciu;
   j) termenul limită de executare a obligaţiilor rezultând din contract.
   (2) Informaţiile prevăzute la alin. (1), al căror scop comercial trebuie să rezulte fără echivoc, vor fi comunicate în mod clar, uşor de înţeles de către consumator, prin orice mijloc adaptat tehnicii de comunicaţie la distanţă utilizate, ţinându-se seama de principiile de bună practică comercială în tranzacţii şi de principiile care guvernează protecţia minorilor şi a altor persoane lipsite de capacitate de exerciţiu, precum şi de principiile referitoare la bunele moravuri.
   (3) În cazul comunicărilor telefonice, la începutul oricărei conversaţii cu consumatorul comerciantul are obligaţia de a-şi declina identitatea, precum şi de a indica în mod explicit scopul comercial al apelului.
    __________
    @Litera c) de la alin. (1) a fost modificată prin art. V pct. 1 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 4. - (1) Consumatorul trebuie să primească, în scris sau pe un alt suport durabil la dispoziţia sa şi la care are acces, în timp util, în perioada executării contractului şi până cel mai târziu în momentul livrării, următoarele:@
   a) în cazul bunurilor care nu sunt destinate livrărilor către terţi, confirmarea informaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), dacă acestea nu au fost transmise, în condiţiile prevăzute la alin. (1), înainte de încheierea contractului;@
   b) condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanţă, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caractere îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
   c) sediul, numărul de telefon/fax, precum şi adresa de e-mail ale comerciantului, la care consumatorul poate să-şi prezinte reclamaţiile;
   d) informaţiile privind service-ul postvânzare şi garanţiile oferite;
   e) condiţiile de denunţare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.
   (2) Dispoziţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d) şi e) nu se aplică în cazul serviciilor a căror execuţie este realizată cu ajutorul unei tehnici de comunicaţie la distanţă, dacă aceste servicii sunt furnizate o singură dată şi facturarea lor este efectuată de operatorul de comunicaţie.
    __________
    @Partea introductivă a alin. (1) a fost modificată prin art. V pct. 2 din O.U.G. nr. 174/2008.
   - Litera a) de la alin. (1) a fost modificată prin art. V pct. 3 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 5. - Dacă părţile nu au convenit altfel, momentul încheierii contractului la distanţă îl constituie momentul primirii mesajului de confirmare de către consumator, referitor la comanda sa.
   Art. 6. - Dispoziţiile prezentei ordonanţe nu se aplică:
   a) contractelor la distanţă privind serviciile financiare, reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 85/2004 privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă privind serviciile financiare, aprobată prin Legea nr. 399/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
   b) contractelor încheiate prin intermediul distribuitoarelor automate sau în localurile comerciale automatizate;
   c) contractelor încheiate cu operatorii de telecomunicaţii în scopul utilizării telefoanelor publice;
   d) contractelor încheiate pentru construirea şi vânzarea de bunuri imobiliare sau care se referă la alte drepturi privind bunuri imobiliare, cu excepţia contractelor de închiriere;
   e) contractelor încheiate în cadrul vânzărilor la licitaţie.

 

   CAPITOLUL II
  Dreptul de denunţare unilaterală a contractului

 

   Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
   a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;
   b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.
   (2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informaţiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunţarea unilaterală a contractului este de 90 de zile şi începe să curgă:
   a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;
   b) pentru servicii, de la data încheierii contractului.
   (3) Dacă în perioada celor 90 de zile informaţiile prevăzute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucrătoare pentru denunţarea unilaterală a contractului începe să curgă din acel moment.
   Art. 8. - În cazul exercitării dreptului de denunţare unilaterală a contractului de către consumator în condiţiile art. 7, comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele plătite de consumator fără a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursării sumelor. Rambursarea sumelor se va face în cel mult 14 zile de la data denunţării contractului de către consumator.
   Art. 9. - În cazul în care, pentru produsul sau serviciul ce face obiectul contractului la distanţă, comerciantul creditează consumatorul, direct sau în baza unui acord încheiat de comerciant cu un terţ, odată cu denunţarea unilaterală a contractului la distanţă încetează de drept şi contractul de acordare a creditului, fără penalităţi pentru consumator.
   Art. 10. - Consumatorul nu poate denunţa unilateral următoarele tipuri de contracte, cu excepţia cazurilor în care părţile au convenit altfel:
   a) contracte de furnizare de servicii a căror execuţie a început, cu acordul consumatorului, înaintea expirării termenului de 10 zile lucrătoare prevăzut la art. 7 alin. (1);
   b) contracte de furnizare de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile cursurilor pieţei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
   c) contracte de furnizare a unor produse executate după specificaţiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum şi a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
   d) contracte de furnizare a înregistrărilor audio, video sau a programelor informatice, în cazul în care au fost desigilate de către consumator;
   e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelormagazin;
   f) contracte de servicii de pariuri sau loterii.

 

   CAPITOLUL III
  Executarea contractului la distanţă

 

   Art. 11. - (1) Comerciantul trebuie să îşi îndeplinească obligaţiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care consumatorul a transmis comanda, cu excepţia cazului în care părţile au convenit altfel.
   (2) Comerciantul, în cazul în care nu poate executa contractul din cauză că produsul sau serviciul nu este disponibil, trebuie să informeze consumatorul despre această indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a vărsat ca plată trebuie rambursate de comerciant în termen de maximum 14 zile.
   (3) Comerciantul poate livra consumatorului un produs sau serviciu de o calitate şi la un preţ echivalente cu cele solicitate numai dacă acest lucru a fost prevăzut înainte de încheierea contractului şi/sau în contract, astfel încât consumatorul să fie informat în mod clar despre această posibilitate. În caz contrar, furnizarea unor produse sau servicii similare celor solicitate va fi asimilată cu livrarea fără comandă, astfel cum se prevede la art. 14. Cheltuielile de returnare a produselor, în situaţia exercitării dreptului de denunţare unilaterală a contractului, sunt în acest caz în sarcina comerciantului, element asupra căruia consumatorul trebuie să fie informat.
   Art. 12. - Dispoziţiile art. 3, 4, ale art. 7-10 şi ale art. 11 alin. (1) nu se aplică contractelor privind:
   a) vânzarea de produse alimentare, de băuturi sau de produse de uz curent utilizate în gospodărie, livrate cu regularitate de către comerciant la domiciliul, reşedinţa sau la locul de muncă al consumatorului;
   b) furnizarea de servicii de cazare, de transport, de furnizare de preparate culinare, de agrement, atunci când comerciantul se angajează prin contractul încheiat să efectueze aceste prestaţii la o dată precisă sau într-o perioadă specificată; în mod excepţional, în cazul activităţilor de agrement organizate în aer liber, comerciantul îşi poate rezerva dreptul de a nu respecta prevederile art. 11 alin. (2), în circumstanţe specifice.
   Art. 13. - În cazul în care cartea de credit a unui consumator se dovedeşte că a fost utilizată în mod fraudulos pentru achitarea preţului unui contract la distanţă, sumele vărsate ca plată vor fi recreditate sau restituite consumatorului potrivit reglementărilor specifice acestor sisteme de plată.
   Art. 14. - În cazul livrărilor pentru care nu există o comandă prealabilă, consumatorul este exonerat de orice contraprestaţie, lipsa răspunsului neavând valoare de consimţământ.

 

   CAPITOLUL IV
  Limitări privind utilizarea anumitor tehnici de comunicaţie la distanţă

 

   Art. 15. - Următoarele tehnici de comunicaţie la distanţă necesită acordul prealabil al consumatorului:
   a) sistem automatizat de apel fără intervenţie umană (automat de apel);
   b) telecopiator (fax);
   c) adresă la poştă electronică (e-mail).
   Art. 16. - Utilizarea altor tehnici de comunicaţie individuală la distanţă, în afara celor prevăzute la art. 15, nu este permisă dacă există un refuz manifestat de consumator.